BLUES

Do početka šezdesetih žanrovi na koje je utjecala afro-američka glazba, kao što su rock and roll i soul postali su dio mainstream popularne glazbe. Bijeli izvođači donijeli su afro-američku glazbu novoj publici, kako u SAD tako i u inozemstvu.

Glazba pokreta za ljudska prava i slobodu govora u SAD potakla je buđenje interesa za glazbu korijena Amerike i ranu afro-američku glazbu. Glazbeni festivali kao što je Newport Folk Festival doveli su tradicionalni blues novoj publici. Bijelačka publika i njen interes za blues glazbu tokom šezdesetih se povećao zbog utjecaja čikaškog Paul Butterfield Blues Band.

Tokom kasnih šezdesetih blues West Side stila nastao je u Chicagu s izvođačima Magic Sam, Magic Slim and Otis Rush. West Side stil ima snažnu ritmičku potporu ritam-gitare, električne bas gitare i bubnjeva.

B.B. Kingova virtuoznost na gitari donijela mu je naziv “kralj bluesa”. Blues izvođači kao što su John Lee Hooker i Muddy Waters nastavili su izvoditi pred entuzijastičnom publikom, nadahnjujući nove umjetnike ukorijenjene u tradicionalnom bluesu, kao što je njujorčanin Taj Mahal.

Al Kooper, Mike Bloomfield i gitarist Stephen Stills udružili su se kako bi formirali prvi “super-bend” i snimili album Super session (1968) koji je nastao iz samo jednog devetosatnog sviranja i označio je spoj acid-rocka, folk-rocka i blues revivala.

 
vrh stranice | sadržaj | mapa | index | rječnik | galerija | upute | kontakt | literatura